Waspik en hekkensluiter Emma delen de punten

SC Emma 1 (zon)

29 januari 2023 14:00

P. Sfendylas

Sportpark Reeweg
Halmaheiraplein 8
3312GH
DORDRECHT

Nadat vorige week het weer nog roet in het eten gooide, speelde Waspik zondag 29 januari de eerste competitiewedstrijd na de winterstop. Op bezoek bij de hekkensluiter eindige het in 1-1.

Een creatieve voorbereiding op de tweede seizoenshelft, met indoor voetbal en twee bezoekjes aan kunstgrasvelden in Breda, resulteerde in een scherp Waspik. In de openingsfase had het direct de overhand en kreeg het mogelijkheden om de score te openen. Meerdere doelpogingen en buitenspelgevallen leidde niet tot de 0-1 en de eerste uitbraak van S.C. Emma was direct raak. Een bal over de verdediging werd diagonaal afgerond met een schuiver. Kort hierna kreeg de Dordtse ploeg twee mogelijkheden om de voorsprong te verdubbelen. Eerst caramboleerde een schuiver via beide palen terug in het veld en werkte Waspik ternauwernood weg. Direct daarna behoedde Reinoud Zijlmans Waspik voor een grotere achterstand. Na deze korte fase ging het duel weer verder zoals het begonnen was. Met prima positiespel creëerde Waspik kansen en na een goed half uur spelen kwam de verdiende 1-1 op het bord. Een aanval beginnend bij doelman Zijlmans eindige op de pantoffel van aanvoerder Guido van den Hoven. Waspik vergat zich te belonen met de voorsprong en 1-1 was ook de ruststand.

De vermakelijke eerste helft kreeg geen vervolg na rust. Slordigheid en fysieker voetbal leidde tot minder amusement en een duel in evenwicht. De wedstrijd eindigde daarmee in 1-1 en dus delen Emma en Waspik de punten. Aanstaande zondag komt S.V. Reeshof op bezoek op Sportpark Elzenhage, aanvangstijd: 14:30 uur.

Opstelling: Reinoud Zijlmans; Jordi de Hond - Jelle Rombouts - Wayne Hubeek - Jes Zijlmans; Wil Vervoort - Tom van Ool - Rowen Kanters - Lesley Verschuren; Guido van den Hoven - Luuk Molenschot (65' Tijmen Smits)