Coronacrisis: een update uit de bestuurskamer

6 november 2020 13:30

In de afgelopen week zijn de coronamaatregelen helaas weer aangescherpt. Voor onze vereniging hebben deze aanscherpingen tot gevolg, dat de senioren de komende weken ook hun trainingen zullen moeten staken. Het is fijn dat de jeugd wel kan blijven trainen! Natuurlijk missen we de wedstrijden en gezelligheid van onze vereniging.

Het enthousiasme van de jeugdtrainers zorgt ervoor, dat er ondanks alle beperkingen (kantine op slot, omgekleed naar het sportpark moeten komen, geen gebruik mogen maken van de kleedkamers) toch gevoetbald wordt op ons prachtige sportpark. We waarderen het enorm dat eenieder moeite blijft doen om onze jeugd aan het sporten te houden; heel hartelijk dank daarvoor!

Het sporten staat momenteel helaas op een lager pitje, we grijpen deze periode aan om noodzakelijke aanpassingen en verbeteringen op het sportpark te realiseren. De meest in het oog springende aanpassing is in de kantine gedaan: aangezien de vloer onder de bar niet meer voldoende veilig was, is deze vernieuwd. De bar is verwijderd, de vloer hersteld en vervolgens is de bar teruggeplaatst, maar dan wel zodanig, dat er achter de bar efficiënter gewerkt kan worden. Hiermee gaan we de gastvrijheid van de kantine vergroten.

Vorig jaar hebben we als bestuur de uitspraak gedaan dat we willen verduurzamen. Daarvoor hebben we van een bureau dat in opdracht van de KNVB voetbalclubs gratis van adviezen voorziet (de Groene Club) een rapport ontvangen waarin zij ons tips geven om met minimale middelen duurzaam te kunnen werken en daarmee ook financieel voordeel als club te behalen. De eerste aanpassingen zijn al uitgevoerd of gepland: de lampen in de kantine zijn vervangen voor LED, tijdschakelaars worden op elektrische apparaten en koelingen gezet, informatie voor het plaatsen van zonnepanelen wordt opgevraagd.

Tot slot zijn we hard bezig om de stroomvoorziening op het sportpark te vernieuwen en aan te passen. De stoppen- en schakelkasten voor de veldverlichting zijn naar de huidige maatstaven aangepast en ook bij de kantine wordt deze maand de elektra ingrijpend verbeterd.

Kortom, er wordt ook in deze voetbalarme coronatijd hard gewerkt en geïnvesteerd om met elkaar onze mooie vereniging op peil te houden en bij hervatting van alle activiteiten een goede start te kunnen maken.

Zorg goed voor elkaar!

Met vriendelijke groet,

Namens het bestuur van v.v. Waspik,

Edwin van Dongen - voorzitter