Update: nieuwe corona maatregelen

29 september 2020 19:45

Het kabinet heeft maandagavond nieuwe ingrijpende maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Deze maatregelen treffen de samenleving en ook het amateurvoetbal hard. De komende drie weken mag bij geen enkel (sport) evenement nog publiek aanwezig zijn en zijn de kantines gesloten.

Graag willen wij onderstaande beperkingen nogmaals benadrukken en kenbaar maken. Wij rekenen op uw medewerking!

• Sportpark Elzenhage is niet toegankelijk voor publiek. Op het Sportpark zijn alleen personen welkom die een rol hebben bij de organisatie van de wedstrijden/trainingen. Naast de spelers is dat de gebruikelijke bezetting van coaches, stafleden, officials, bestuursleden, vrijwilligers en chauffeurs van de bezoekende teams.

• Alle sportkantines gaan dicht; ook die van v.v. Waspik. De sportkantine wordt alleen gebruikt voor verenigingsactiviteiten die ondersteunend zijn aan het voetbal. Denk hierbij aan: wedstrijdsecretariaat, bestuurskamer en verenigingszaken.

• We kunnen op dit moment helaas geen bestuursleden van bezoekende verenigingen meer ontvangen in onze kantine en/of bestuurskamer. Indien een bestuurslid van een bezoekende vereniging een wedstrijd op sportpark Elzenhage wil bijwonen, dient dit twee dagen voor de wedstrijddag te worden gemeld via [email protected] (o.v.v. naam, adres, woonplaats en telefoonnummer).

• Op zaterdag zijn de kleedkamers open om spullen te stallen. De douchgelegenheid is gesloten; douchen is dus niet toegestaan! Op zondag is het gebruik van de kleedkamers en douchgelegenheid wel toegestaan. Wij verzoeken met klem de 1,5 meter afstand hier in acht te nemen.

Het belangrijkste is dat er gesport kan blijven worden, voor de sport, voor de clubs en voor de spelers. Het is namelijk veilig en verantwoord om te voetballen. Dat vindt niet alleen de KNVB, dat vinden NOC*NSF en alle sportbonden in Nederland. Bewegen is gezond en belangrijk in deze tijd. Alle competities, veld- en zaalvoetbal, blijven dan ook de komende drie weken doorgaan volgens het huidige speelschema.

Het is logisch dat deze nieuwe overheidsmaatregelen veel vragen oproepen. Op de pagina van de KNVB zijn de meest gestelde vragen over het coronavirus en de gevolgen voor het voetbal gebundeld. Deze FAQ wordt continu bijgewerkt. Houd deze pagina dus regelmatig in de gaten om op de hoogte te blijven van de laatste informatie en ontwikkelingen.