Dorpskrant: de Corona koers van v.v. Waspik

15 juni 2020 16:15

Welke koers vaart voetbalvereniging Waspik in deze vreemde (Corona) tijden? Begin maart werden de eerste wedstrijden door de Veiligheidsregio Brabant afgelast. Nu, ruim 8 weken later zijn de trainingen, onder strikte voorwaarden, voorzichtig hervat. In september hopen we het nieuwe seizoen aan te vangen en wedstrijden in competitieverband te kunnen spelen. Op dit moment zijn de voorbereidingen op Sportpark Elzenhage voor het seizoen 2020/’21 al in volle gang gezet.

Feestelijk nieuws kwam er van de KNVB, die op basis van de ranglijst, promotie naar de derde klasse aankondigde. De blauw-witte brigade van hoofdtrainer Eugène van der Heijden, gaat dat doen met een licht gewijzigde samenstelling. Bart Holman zwaait na vele trouwe dienstjaren bij Waspik 1 af en gaat in een lager elftal spelen. Op de transfermarkt ving Waspik met Jari Langermans (Right’Oh) een grote vis. Ook de inbreng van eigen jeugdspelers is verwachtingsvol te noemen. Dames 1 en 2 zorgden dit seizoen voor de primeur. Voor het eerst in de historie van de club werden er 2 competitieve teams op de been gebracht.

Wie het Sportpark aan de Stadhoudersdijk wel eens bezoekt, ziet een goed onderhouden accommodatie die wordt gekenmerkt door een authentieke voetbalsfeer. In deze voetballoze periode is een aangepaste, (meer) toegankelijke entree van het clubhuis gerealiseerd. Daarnaast wordt het horecagedeelte van de kantine op dit moment gerenoveerd, zodat we klaar zijn voor het nieuwe seizoen. Tot slot: in nauwe samenwerking met ‘De Groene Club’ is recent een energiescan uitgevoerd. Samen wordt er gekeken naar de toekomstige (noodzakelijke) verduurzaming van onze accommodatie.

Sportpark_Elzenhage.jpg

Met dank aan de coronacrisis en de gedwongen voetbalstop, lijkt de liefde voor de sport en het verenigingsleven geen grenzen te kennen. Onze jeugdafdeling groeit gestaag verder en ook de meiden, - vrouwenafdeling kent een steeds prominentere rol binnen onze vereniging. Een kritische kanttekening op dit moment is het vinden van voldoende trainers, begeleiders, scheidsrechters en vrijwilligers. Alle ideeën en of opmerkingen wat dat betreft zijn van harte welkom! Want samen zijn wij voetbalvereniging Waspik.

Wil jij een keertje kennis maken met de hobby van half Nederland, of onze vereniging? Stuur vrijblijvend een mail naar [email protected] of bezoek onze website: www.vvwaspik.nl. Nieuwe leden (tot en met 9 jaar) betalen de eerste 3 maanden geen contributie! #staysafe en hopelijk tot snel op Sportpark Elzenhage…

Training_JO7.jpg