Verduurzaming Sportpark Elzenhage

25 mei 2020 15:15

Eén van de beleidsdoelstellingen van de vereniging is, de toekomstige verduurzaming van onze accommodatie; goed voor de club én het milieu! In nauwe samenwerking met ‘De Groene Club’ is recent een energiescan uitgevoerd. De Groene Club is opgericht door de KNVB om alle sportverenigingen in Nederland te verduurzamen.

De Groene Club streeft ernaar om binnen één jaar, energiebesparende maatregelen in te voeren die tot duizenden euro's per jaar kunnen besparen en de vereniging helpt om een stukje groener te worden. Om V.V. Waspik te ontzorgen, is een vijfstappenplan ontwikkeld. Daarmee zorgen zij voor de optimale begeleiding en het best haalbare financiële resultaat voor onze vereniging.

Stappenplan.jpg

Energiescan en mogelijke maatregelen
Inmiddels is de energiescan afgerond en is er een uitbreide rapportage aangeleverd met daarin mogelijke maatregelen die kunnen worden genomen om de accommodatie te verduurzamen, zoals het plaatsen van zonnepanelen en het vervangen van de veldverlichting (LED). Maar ook wat minder ingrijpende zaken, zoals het na-isoleren van het clubhuis (ook wel genoemd de kantine), het aanbrengen van tijdschakelaars en de installatie van zogenaamde stand-by killers. Kortom mogelijkheden te over om het sportpark te verduurzamen. De komende periode zal een plan van aanpak worden opgesteld om te bepalen welke van deze maatregelen op korte termijn kunnen worden uitgevoerd en welke op middellange (1-3 jaar) kunnen worden uitgevoerd.