Bewegingstechniek van Selst is een succes

13 mei 2020 10:00

Natuurlijk kwam door de COVID-19 crisis het voetbalseizoen abrupt tot een einde en hopen we volgend seizoen weer "echt" te kunnen voetballen. De trainingen worden in elk geval nu weer hervat. Met de techniektrainingen zullen we het aankomende seizoen weer zo vroeg mogelijk aanvangen om zo, de spelers zo snel mogelijk op het gewenste niveau te brengen.

Begin 2020 heeft het bestuur van v.v. Waspik al besloten om op dezelfde wijze de samenwerking met Bewegingstechniek Van Selst voort te zetten. Voetbalvereniging Waspik mag best trots zijn op wat men te bieden heeft voor de voetballende jeugd. Naast de reguliere trainingen, een techniektraining van hoog niveau, waarbij naast bewegingstechnieken, spelers conditie opbouwen en vaardigheden met de bal (aan)leren, zodat handelingssnelheid en baltechniek verbetert worden. Naast bewegingstechniek heeft trainer Van Selst ook op aantoonbaar niveau voetbaltrainingen gegeven en is hij in staat om blessures te beoordelen. Spelers met lichte blessures kunnen ook terecht bij de verzorger van de vereniging.

De jeugdtrainers van Waspik zijn enthousiast en zien dat de spelers die meedoen aan de techniektraining al snel vooruitgaan op diverse onderdelen, zodat ook het team waarin ze spelen beter kan presteren. Ook van ouders krijgen we positieve reacties, zij zien dat hun kind beter beweegt en een betere conditie heeft. Soms geven ouders aan dat de training voor de erg jonge spelers nog iets te zwaar is. Deze kinderen kunnen later, als ze wat ouder zijn, vanzelfsprekend weer aansluiten. Spelers mogen ook een keer (op proef) meetrainen om zo te kijken hoe men het ervaart, kortom: een echte aanrader!