Coronacrisis: een reactie uit de bestuurskamer

5 april 2020 19:15

Het coronavirus houdt ons in de greep. Ons en de rest van Nederland. Samen staan we voor een opgave van enorme omvang. Vanzelfsprekend is ook de plaatselijke Voetbalvereniging Waspik getroffen. Een volledige reactie van het bestuur kun je hieronder vinden.

Beste leden, ouders, vrijwilligers, sponsoren en vrienden van Waspik,

Inmiddels weten we dat de competities in het amateurvoetbal niet worden hervat. Dit betekent dat het seizoen 2019-2020 per direct is beëindigd en dat het sportpark tot nader order gesloten blijft.

Financiële gevolgen
Achter de schermen is er in de afgelopen weken hard gewerkt om de financiële gevolgen voor onze vereniging in kaart te brengen. We kunnen nu al concluderen dat de impact van de voortijdige seizoensluiting meer dan aanzienlijk is. Dit heeft voornamelijk betrekking op de derving van inkomsten (kantine/keuken). In deze periode (maart-mei) wordt meer dan 40% van de omzet (kantine/keuken) gerealiseerd, terwijl de vaste lasten gewoon ‘doorlopen’. Kortom een meer dan stevige financiële aderlating!

Op dit moment is er veelvuldig contact met de KVNB en Gemeente Waalwijk over mogelijke compenserende maatregelen, op het gebied van de huur van het sportpark en de afdracht naar de KNVB. Daarnaast is er door onze vereniging reeds een beroep gedaan op de onlangs door de overheid in het leven geroepen tegemoetkomingsregeling (TOGS). Tevens zullen we uiteraard inventariseren op welke manier wij zelf onze vaste lasten in de komende periode kunnen minimaliseren. Gezien bovenstaande kunnen we niet anders dan de contributie, zoals gebruikelijk (blijven) incasseren. Wij zijn ons er volledig van bewust dat we juist in deze moeilijke tijden, een beroep moeten doen op onze leden en vragen uw begrip hier voor.

Activiteiten
Door de eerder genomen maatregelen, dienen we alle geplande activiteiten uit te stellen. We zullen zeker bekijken of er activiteiten zijn, zoals bijvoorbeeld de jaarlijkse verenigingsdag, die na 1 juni alsnog doorgang kunnen vinden. Daarnaast zullen we inventariseren welke mogelijkheden er na 1 juni nog zijn, voor voetbal-gerelateerde activiteiten.

Tot slot
Het coronavirus en de gevolgen hiervan zijn voor iedereen voelbaar. We kennen allemaal in onze omgeving wel een bekende, of een familielid, die getroffen is door het virus. Namens het bestuur wensen wij onze leden, vrijwilligers, sponsoren en iedereen die onze vereniging een warm hart toedraagt, veel sterkte en hopelijk zien we iedereen na deze periode gezond en wel weer terug!

Namens het bestuur van v.v. Waspik,

Met vriendelijk groet,

Cees Gijsman