Opnieuw de nul en een overwinning

Neerlandia'31 1 (zon)

10 december 2023 14:00

S. van Zundert

Sportpark Neerlandia'31
Mispelstraat 4
4849BC
DORST

In de laatste wedstrijd voor de winterstop heeft Waspik ook bij Neerlandia '31 de drie punten weten veilig te stellen. In Dorst boekte Waspik een krappe 0-2 overwinning.

Op het kunstgrasveld van Neerlandia was het balbezit voor Waspik en ging het op zoek naar de openingstreffer. Die viel al in de openingsfase. Uit een corner en de daarop volgende scrimmage tikte Tom van Ool zonder aarzelen binnen. In het vervolg bleef de thuisploeg de lange bal hanteren en zocht Waspik combinerend naar de kansen. Die volgden niet in overvloed. De grootste was voor Lesley Verschuren maar die vond de doelman op zijn weg. Ook een vrije trap van Rowen Kanters werd tot corner verwerkt en daarmee was 0-1 de ruststand.

In de tweede helft nam de strijd toe en bleef het spelbeeld vergelijkbaar. Waspik zocht naar de beslissing en Neerlandia bleef met name via hoge ballen het gevaar opzoeken. Grote kansen op de gelijkmaker bleven uit en enkele minuten voor tijd besliste Luuk Molenschot de wedstrijd. Uit een corner van Verschuren kopte Molenschot van dichtbij binnen. Grote mogelijkheden om verder uit te lopen werden niet benut en met een 0-2 eindstand verlengt Waspik haar serie aan overwinningen. Op de ranglijst verandert er weinig. Waspik gaat met een tweede plaats de winterstop in en het gat met de koploper bedraagt nog altijd zeven punten. De eerste speelronde van 2024 staat op 21 januari op het programma. De blauw-witten gaan dan op bezoek bij HOV/DJSCR in Rotterdam.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Sam Heefer - Wayne Hubeek - Wil Vervoort (46' Niek Pijnenburg) - Jes Zijlmans; Tijmen Smits - Tom van Ool - Lesley Verschuren - Rowen Kanters; Guido van den Hoven - Luuk Molenschot