Waspik speelt buurman Raamsdonk dronken

Lageweg 8
4944AR
RAAMSDONK

Op bezoek bij buurman v.v. Raamsdonk heeft Waspik zondag 26 november een ruime 0-5 zege geboekt. Hiermee kent Waspik een succesvolle novembermaand met louter overwinningen.

Na acht minuten spelen kreeg Waspik wat het graag wilde: een vroege voorsprong. De tandem Rowen Kanters - Guido van den Hoven deed het kunstje van eerder dit seizoen nog maar eens over. Een indraaiende voorzet kopte Van den Hoven over de doelman binnen en bracht de bezoekers op voorsprong. In het vervolg bleef Waspik dominant in balbezit en de bovenliggende partij. Uit de vele mogelijkheden en corners wist het echter niet de 0-2 te forceren en zochten beide ploegen met een 0-1 ruststand de kleedkamers op.

In de tweede helft slaagde Waspik al vroeg in haar missie en gleed Lesley Verschuren simpel de 0-2 binnen. Nadat Raamsdonk kort daarna het eerste gevaar stichtte ging aan de andere kant de bal op de stip en besliste Wil Vervoort de wedstrijd definitief. In het vervolg was de strijdlust, die tot dan toe overduidelijk aanwezig was, verdwenen en de thuisploeg geknakt. De zwarthemden sloegen nog tweemaal toe. Van den Hoven liet het ook deze middag niet bij één doelpunt en schoof één-op-één met de Raamsdonkse doelman zijn tweede binnen. Het slotakkoord van deze derby was voor invaller Luuk Molenschot, beheerst schoot de veteraan een breedtebal van buiten de zestien hoog in de korte hoek binnen.

Met nog twee wedstrijden tot de winterstop bezet Waspik de tweede plaats op de ranglijst. Het gat met koploper Be Ready bedraagt maar liefst zeven punten doordat de Hankse ploeg nog foutloos is. Aanstaande zondag komt WDS'19 op bezoek op Sportpark Elzenhage. Opgelet: deze wedstrijd start om 14:00 uur.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Jordi de Hond (60' Sam Heefer) - Wayne Hubeek - Wil Vervoort (80' Jelle Rombouts) - Jes Zijlmans; Tristan Krijnen - Tom van Ool - Lesley Verschuren - Tijmen Smits (80' Thomas Ligtvoet); Guido van den Hoven - Rowen Kanters (70' Luuk Molenschot)