3 punten na weinig enerverende wedstrijd

TVC Breda 1 (zon)

3 maart 2024 14:30

J.L. de Vos

Thuis tegen TVC Breda heeft Waspik op 3 maart 2024 een 2-0 overwinning geboekt. De eerste grote kans was voor de bezoekers. Een kopbal van dichtbij keerde doelman Reinoud Zijlmans. Deze mogelijkheid was niet tekenend voor het spelbeeld. Het meeste balbezit en initiatief lag bij Waspik. Halverwege de eerste helft resulteerde dit in de openingstreffer. Een pegel van Daan van Dongen viel via de doelman en de lat op een meter van de doellijn, met de borst tikte Lesley Verschuren binnen. In het restant van de eerste helft werd aan beide kanten nog de paal geraakt en zag Wil Vervoort een van richting veranderd schot net naast gaan.

In de tweede helft behield Waspik de controle en kwam het niet in de problemen. Een kwartier voor tijd besliste Verschuren het duel. Na een handig balletje van invaller Rowen Kanters en een kenmerkende individuele actie van Verschuren vond de nummer tien de verre hoek. Hiermee was de wedstrijd gespeeld en klimt Waspik terug naar de tweede plaats na een nederlaag van v.v. Chaam. Aanstaande zondag gaat Waspik op bezoek bij v.v. Dubbeldam.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Sam Heefer (60' Rowen Kanters) - Jordi de Hond - Wayne Hubeek - Jes Zijlmans; Daan van Dongen (85' Niek Pijnenburg) - Tom van Ool - Tristan Krijnen - Wil Vervoort; Guido van den Hoven - Lesley Verschuren