Waspik terug op plaats 2

Gesta 1 (zon)

7 april 2024 14:30

M.J. Schellekens

Op een zonnig Elzenhage heeft Waspik op 7 april een degelijke 5-0 overwinning geboekt op R.K.V.V. Gesta. Het is al weken stuivertje wisselen met v.v. Chaam en na deze driepunter bezit Waspik weer de tweede plaats van de rangelijst.

Waspik kwam al vroeg op voorsprong. Tristan Krijnen vond met een bekeken schot het net. In het vervolg was het veldspel van de blauw-witten naar behoren en creëerde het voldoende kansen. Van randje zestien vond Lesley Verschuren eveneens als Krijnen de rechterbenedenhoek. Nog voor rust liep Waspik uit naar een comfortabele voorsprong. Na een individuele actie zette Rowen Kanters de 3-0 ruststand op het scorebord.

Na rust kwam Waspik via Guido van den Hoven snel op 4-0. Een van richting veranderde vrije trap belandde in de lege hoek. Na deze genadeklop genoten ook de spelers meer en meer van het aangename zonnetje en werd het een weinig enerverende tweede helft. Het slotakkoord kwam van Verschuren. Met zijn linker schoof hij de bal in de korte hoek en bepaalde de eindstand op 5-0.

Aanstaande zondag gaat Waspik in een directe strijd om de tweede plaats op bezoek bij v.v. Chaam. Slotnoot van de redactie: de wedstrijdverslaggever zag geen aanleiding voor een uitgebreid verslag van de thuiswedstrijd tegen FCB-HWD en was een week later helaas afwezig in Geertruidenberg.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Jordi de Hond - Wayne Hubeek - Wil Vervoort - Niek Pijnenburg; Tristan Krijnen - Tom van Ool  (75' Daan van Dongen) - Tijmen Smits (60' Jelle Rombouts); Rowen Kanters - Guido van den Hoven (60' Luuk Molenschot) - Lesley Verschuren