Fikse domper op eigen veld voor Waspik

Terheijden 1 (zon)

26 februari 2023 14:30

J.L. de Vos

Op de zondag na carnaval speelden Waspik en Terheijden een inhaalwedstrijd op Elzenhage. Terheijden stapte aan de hand van een overtuigende eerste helft als winnaar van het veld.

Waar Lesley Verschuren in de eerste minuut alleen op de keeper ging en gestuit werd, sloeg Terheijden daarna in kort tijdbestek genadeloos toe. Een wonderschoon schot, een treffer na een steekbal door de defensie  en een schot in de verre hoek leidden tot een 0-3 voorsprong na een half uur spelen. Terheijden kreeg nog twee goede kansen op een grotere voorsprong maar ook Waspik liet zich niet onbetuigd om terug in de wedstrijd te komen. Grote mogelijkheden resulteerden echter niet tot de aansluitingstreffer.

Na rust zette Waspik Terheijden onder druk maar het eerste moment op Waspikse helft leverde na een uur spelen de 0-4 op. Hiermee was de wedstrijd definitief gespeeld. Luuk Molenschot redde de eer vanaf de penaltystip. Aanstaande zondag ontvangt Waspik het Dordtse RCD.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Sam Heefer - Jelle Rombouts - Wayne Hubeek - Jes Zijlmans; Tristan Krijnen (30' Guido van den Hoven) - Tom van Ool - Tijmen Smits - Rowen Kanters; Luuk Molenschot - Lesley Verschuren