Waspik swingt voorbij Dubbeldam

Stadhoudersdijk 33
5165RG
WASPIK

Na regen komt zonneschijn! Het zonnetje brak eindelijk weer een keer door op Sportpark Elzenhage en Dubbeldam was de bezoeker. Na drie 1-4 thuisnederlagen op rij zagen ook de blauw-witten eindelijk weer wat zonnestralen na een 4-0 overwinning.

In de eerste helft speelde Waspik bij vlagen goed voetbal en creëerde de grootste kansen op de openingstreffer. Het net werd echter niet gevonden en de 0-0 ruststand was een logisch gevolg. In de tweede helft schoot Waspik wel met scherp. Aanvalsleider Guido van den Hoven opende de score met een prachtige krul in de kruising. Niet veel later knalde Luuk Molenschot in de korte hoek de 2-0 binnen. Twintig minuten voor tijd maakte Lesley Verschuren aan alle twijfel een einde, na een individuele actie eindigde de bal binnenkant paal in de verre hoek. Nadat zowel een Dordtse aanvaller als Wayne Hubeek konden inrukken na een opstootje schoot Van den Hoven als kers op de taart zijn tweede van de middag binnen na het omspelen van de Dordtse doelman.

Zijn lopende serie van vijf opeenvolgende wedstrijden aan doelpunten bewijst dat de dertigjarige spits niet zo roestig blijkt te zijn zoals eerder in lokale kranten werd vermeld. Het is een tijd geleden dat Waspik twee opeenvolgende overwinningen boekte en de bijgeschreven punten geven de ranglijst vanzelfsprekend weer een wat rooskleuriger aanzien, waarin de onderlinge verschillen nog altijd klein blijven. Na een vrij paasweekend gaat Waspik op zondag 16 april op bezoek bij het Teteringse DIA.

Reinoud Zijlmans; Jordi de Hond - Wayne Hubeek - Niek Pijnenburg - Jes Zijlmans; Wil Vervoort - Tom van Ool  - Lesley Verschuren; Luuk Molenschot (65' Tijmen Smits) - Guido van den Hoven; Rowen Kanters