Waspik wint subtopper na 3 pogingen

Priemsteeg
5251CW
VLIJMEN

Na een vervroegde winterstop dacht Waspik 6 februari 2022 de competitie eindelijk weer te hervatten. In aanloop naar de hervatting werkte Waspik twee oefenwedstrijden af. Tegen tweedeklasser FC Tilburg boekte het een 0-2 zege en tegen het in diezelfde klasse uitkomende JEKA leed het een 3-2 nederlaag. In deze weken gaven zowel Falk van Sluisveld (v.v. Almkerk) als Lucas Ligtvoet (Achilles Veen) aan volgend seizoen een nieuwe uitdaging aan te gaan.

Terug naar 6 februari op Sportpark Elzenhage: door hevige regenval viel de hervatting in het water. Een week later een herkansing: op een goed bezocht sportpark wordt de wedstrijd na 18 minuten met een brilstand gestaakt vanwege een hamstringblessure bij de scheidsrechter. Wat betreft hamstringblessures, veel selectiespelers tobde dit seizoen al met hun hamstring en Wayne Hubeek ontbreekt al enige weken vanwege een slepende hamstringblessure.

Op dinsdagavond 15 februari waagden Haarsteeg en Waspik nogmaals een poging. Opnieuw speelden de weergoden een grote rol. Op het kunstgras van Haarsteeg werd onder winderige en regenachtige omstandigheden de wedstrijd hervat met een ingooi voor Haarsteeg. Hierbij een compliment voor de meegereisde supporters die zonder veel beschutting opnieuw support boden aan het in zwart spelende Waspik. In een gelijkopgaande strijd trok Waspik aan het langste eind met een minimale zege: 0-1.

In het restant van de eerste helft had Haarsteeg de overhand. Het leverde een aantal gevaarlijke momenten in het zestienmetergebied van Waspik. Waspik kwam niet tot grote kansen en leed vaak te snel balverlies. Doelpunten vielen er niet en dus ging beide ploegen met 0-0 de kleedkamers in.

In de tweede helft had Waspik de zaken beter op orde en waren beide ploegen zeer gelijkwaardig. Waar een gelijkspel een rechtvaardige afspiegeling zou zijn van de krachtsverhoudingen, kwam Waspik als meest gelukkige uit de bus. Een knappe aanval rondde Luuk Molenschot na een overstapje van Lucas Ligtvoet beheerst af. In het resterende kwartier gaf Waspik geen grote kansen meer weg en boekte het een 0-1 zege. Zo wint Waspik op de avond van versoepelingen de subtopper in de Derde Klasse 3B. Aanstaande zondag ontvangen de blauw-witten v.v. Baardwijk.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Jordi de Hond - Jelle Rombouts - Falk van Sluisveld - Jes Zijlmans; Tom van Ool - Tijmen Smits (60' Luuk Molenschot) Lesley Verschuren; Lucas Ligtvoet - Guido van den Hoven - Rowen Kanters (60' Coen Roksnoer)