Koploper Vlijmen trekt aan het langste eind

Vlijmense Boys 1

8 mei 2022 14:00

M. van Dinter

Sportpark De Hoge Heide
De Hoge Heide 8
5251LA
VLIJMEN

Op een zonnige 8 mei ging Waspik op bezoek bij Vlijmense Boys. Het duel eindigde in een 3-1 overwinning voor de koploper van de Derde Klasse 3B..

In een wedstrijd met veel ruimtes en lange halen van de thuisploeg kwamen de Boys uit Vlijmen na een kwartier spelen op voorsprong. Bjorn van Brijnen werkte vanaf de rechterkant diagonaal af. In de eerste helft kreeg Waspik twee goede mogelijkheden maar kwam niet tot de gelijkmaker en beide ploegen zochten met een 1-0 tussenstand de kleedkamers op. In de tweede helft kwam Waspik sterk uit de startblokken en hing de 1-1 in de lucht. De blauw-witten wisten de gelijkmaker echter niet te forceren en 10 minuten na rust verdubbelde Vlijmense Boys de voorsprong. Een steekbal door het hart van de Waspikse defensie werd breed gelegd en simpel binnengetikt door Van Bijnen. In het vervolg haalde Waspik opnieuw te weinig rendement uit het voetballende overwicht en kreeg Vlijmense Boys meerdere mogelijkheden om gebruik te maken van de ruimte. 10 minuten voor tijd besliste Van Bijnen de wedstrijd definitief na het omspelen van de Waspikse doelman. Waspik toonde nog wel veerkracht door een intikker van Tijmen Smits en kwam via een bal op de paal en goede kans van Ligtvoet nog akelig dichtbij de 3-2.

Aanstaande donderdag staat om 19:15 uur een thuiswedstrijd tegen RKDVC op het programma en Waspik sluit de week af met een thuiswedstrijd tegen Trinitas.

Opstelling: Leroy van Dongen; Mathijs Jacobs (46’ Tijmen Smits) – Jelle Rombouts (85’ Tristan Krijnen) – Wayne Hubeek – Falk van Sluisveld; Wil Vervoort – Tom van Ool – Lucas Ligtvoet; Luuk Molenschot – Guido van den Hoven – Coen Roksnoer (46’ Jelle de Wit)