Het seizoen wordt afgesloten met een overwinning

RWB 1 (zon)

6 juni 2022 14:30

K.D. Walthuis

Sportpark De Gaard
De Gaard 1
5146AW
WAALWIJK

In de laatste wedstrijd van het seizoen 2021/2022 boekte Waspik een eenvoudige 0-4 zege bij RWB. Waspik eindigt op de achtste plaats van de ranglijst.

Al vroeg in de wedstrijd was duidelijk dat Waspik net als vorige week wilde voldoen aan haar sportieve plicht. Na 10 minuten stond de uitploeg al op een 0-2 voorsprong. Lucas Ligtvoet vond met zijn wreef het net uit een rebound en op aangeven van Ligtvoet verdubbelde Lesley Verschuren met zijn borst de voorsprong. Nadat Waspik het naliet om de 0-3 te maken hadden de zwarthemden in het vervolg minder de overhand en stichtte RWB gevaar door middel van enkele standaardsituaties. Richting het rustsignaal bracht Rowen Kanters met een intikker alsnog de derde treffer van de middag op het scorebord, opnieuw op aangeven van Ligtvoet.

Kort na rust viel uit een corner de 0-4 via de Waalwijkse doelman binnen en was de wedstrijd definitief beslist. In het restant verslechterde niet alleen het weer, maar ook het vertoonde spel. De wedstrijd kabbelde naar het einde en daarmee trekken de manschappen van Emiel Heefer het aantal overwinningen gelijk met de geleden verliespartijen: 11. Met 37 punten en een kleurrijk doelsaldo van 59-60 eindigt Waspik in de grijze middenmoot van 3B.

Opstelling: Leroy van Dongen; Mathijs Jacobs - Jordi de Hond (75' Jop Sprangers) - Wil Vervoort - Falk van Sluisveld; Tijmen Smits (60' Coen Roksnoer) - Tom van Ool - Lesley Verschuren; Lucas Ligtvoet - Guido van den Hoven (75' Luuk Molenschot) - Rowen Kanters