Waspik zoekt al weken naar een overwininng

Nieuwkuijk 1 (zon)

24 april 2022 14:30

A. Dorsman

Zondag 24 april kwam v.v. Nieuwkuijk naar Sportpark Elzenhage. Een wedstrijd met meerdere gezichten eindigde in een 1-1 gelijkspel. Vroeg in de wedstrijd kwam Waspik via een goal over de linkerflank op voorsprong. Een voorzet van Guido van den Hoven schoot Lesley Verschuren in de rechterbenedenhoek. Deze kickstart werd al snel tenietgedaan door Nieuwkuijk. Een mislukte voorzet van de linkerkant viel in de verre hoek binnen en trok de wedstrijd weer in evenwicht. In het restant van de eerste helft kreeg Waspik de grootste mogelijkheid voor de volgende treffer. Opnieuw een voorzet van Van den Hoven kopte Tom van Ool langs de verkeerde kant van de paal.

In het eerste deel van de tweede helft had Kuijk de overhand. Waspik had moeite met het fysieke spel van de uitploeg en doelman Tycho Theuns bracht goed redding bij een hard schot op doel. Nieuwkuijk wist het lichte overwicht niet uit te drukken in de score en richting het einde van de wedstrijd ging Waspik op zoek naar de overwinning. Meerdere (goede) kansen in een korte fase waren het gevolg. Het meest hachelijke moment volgde toen een bal na een schermutseling in het doelgebied op de paal belandde. Waspik wist de 2-1 echter niet meer te forceren en daarmee deelden Waspik en Nieuwkuijk de punten.

Met het gelijkspel beëindigt Waspik een reeks aan nederlagen en staan de blauw-witten op de vijfde plaats van de ranglijst. Aanstaande zondag gaat het op bezoek bij v.v. Baardwijk.

Opstelling Waspik: Tycho Theuns; Jordi de Hond – Jelle Rombouts – Wayne Hubeek – Falk van Sluisveld; Tom van Ool – Wil Vervoort (80’ Tijmen Smits) – Lesley Verschuren; Luuk Molenschot (70’ Coen Roksnoer) – Guido van den Hoven – Lucas Ligtvoet