Lesley Verschuren neemt Waspik bij de hand

Stadhoudersdijk 33
5165RG
WASPIK

Zondag 27 maart vervolgde Waspik het drukke programma met een thuiswedstrijd tegen v.v. ZIGO. Na een moeizame eerste helft sloeg het in een amusementvolle tweede helft toe: 5-3.

In de eerste helft kwam het meeste gevaar van Tilburgse kant. Dit resulteerde in een 0-2 voorsprong voor de roodhemden. Allereerst werd na 20 minuten een lage voorzet bij de eerste paal binnengelopen. Nog voor het half uur was verstreken verdubbelde ZIGO de voorsprong. Een één-op-één situatie vanaf de rechterkant werd met een schot in de verre hoek afgerond. Op slag van rust wist Waspik de aansluitingstreffer te scoren nadat Guido van den Hoven een breed gelegde bal simpel binnen tikte.

Net na de thee sloeg ZIGO andermaal toe en herstelde de marge. Een dieptebal nam de Tilburgse spits op de pantoffel en deed het leer in de verre hoek belanden. Zo wachtte Waspik dezelfde opdracht als afgelopen donderdag, met nog nagenoeg een gehele helft een gat van twee doelpunten dichten. Het recept was hetzelfde: Lesley Verschuren. Op een uur spelen rondde Verschuren een schitterende assist van Falk van Sluisveld doeltreffend af. 10 minuten later werd de stand volledig gelijk getrokken nadat Verschuren een gekraakt schot van Coen Roksnoer tegen de touwen werkte. Waar Waspik tegen Baardwijk slechts tot 2-2 terugkwam, drukte het vandaag door. Luttele minuten later verslikte de Tilburgse doelman zich en zag zich genoodzaakt Verschuren neer te halen, met een rode kaart tot gevolg. Invaller Luuk Molenschot schoot de toegekende penalty binnen. 10 minuten voor tijd trok de Tilburgse linksback hardhandig aan de noodrem nadat hoofdrolspeler Verschuren opnieuw op avontuur ging. Molenschot ging op herhaling en was wederom succesvol vanaf 11 meter en besliste daarmee de wedstrijd: 5-3.

In een tijdsbestek van 20 minuten draaide Waspik het duel volledig om en hield alsnog de drie punten in eigen huis. Aanstaande donderdag treft Waspik de nummer 2 van de ranglijst. Opgelet: Waspik-Engelen wordt afgewerkt op Sportpark Engelerpark, 20:00 uur.

Opstelling: Tycho Theuns; Jop Sprangers (60' Luuk Molenschot) - Jelle Rombouts - Wayne Hubeek - Falk van Sluisveld; Wil Vervoort - Tom van Ool (80' Tijmen Smits) - Lesley Verschuren (85' Mathijs Jacobs); Lucas Ligtvoet - Guido van den Hoven - Coen Roksnoer