Plaats 2 kan Waspik (bijna) niet meer ontgaan

Ganzerik 80
4822RK
BREDA

Zondag 28 april heeft Waspik op bezoek bij WDS'19 een 0-1 overwinning geboekt. In een wedstrijd met voldoende mogelijkheden was Tom van Ool de matchwinner. In de eerst helft kreeg Waspik enkele mogelijkheden om de score te openen en kwam het achterin niet in de problemen. Op het Bredase kunstgrasveld wisten de bezoekers de openingstreffer echter nog niet te forceren.

In de tweede helft slaagde het daar wel in: tien minuten na rust knalde Van Ool een afvallende bal vanaf rand zestien in de linkerbovenhoek. In het restant van de tweede helft wist Waspik deze minimale marge vast te houden. De gastheren zorgden enkele malen voor meer dreiging maar kwamen niet tot vele grote kansen. Aan de andere kant kreeg Waspik goede kansen om de wedstrijd definitief te beslissen maar ook daar bleven meer doelpunten uit. Na een wisselvallige periode is de stabiliteit qua resultaten weer terug bij de blauw-witten. Dit heeft tot gevolg dat Waspik met deze vierde overwinning op rij hard op weg is om de tweede plek veilig te stellen. Aanstaande zondag viert Nederland haar vrijheid en 12 mei komt Neerlandia '31 op bezoek op Sportpark Elzenhage.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Sam Heefer - Jordi de Hond (85' Wayne Hubeek) - Wil Vervoort - Niek Pijnenburg; Tristan Krijnen - Tom van Ool - Lesley Verschuren - Daan van Dongen (75' Tijmen Smits); Guido van den Hoven - Rowen Kanters (30' Luuk Molenschot)