Driepunter door late treffers in Chaam

Chaam 1 (zon)

14 april 2024 14:30

A.H.M. Verkoeijen

Sportpark Groot Heivelt
Gilzeweg 45 A
4861AS
CHAAM

In een directe strijd om de tweede plaats heeft Waspik goede zaken gedaan op bezoek bij v.v. Chaam. Met drie goals in de slotfase sleepte het drie belangrijke punten binnen.

In de eerste helft was het duel in evenwicht. Waspik raakte de lat via een afstandsknal van Rowen Kanters maar de gastheren vonden als eerste het net. Uit een corner werd de bal door het midden van het doel binnen gekopt. Op een lastig te bespelen veld bleven grote mogelijkheden daarna uit en gingen beide ploegen met een 1-0 ruststand de kleedkamers in.

In de tweede helft kreeg Waspik direct een grote kans op de gelijkmaker. Na een strakke voorzet van Luuk Molenschot stuitte Kanters op de doelman. In het vervolg bleef Waspik op zoek naar de 1-1. Aan de andere kant rook Chaam af en toe aan de beslissing. De Waspikske druk weerspiegelde zich laat in de wedstrijd op het scorebord. Via tweede dode spelmomenten boog Waspik de wedstrijd om. Enkele minuten voor het eindsignaal schoot Wil Vervoort een penalty binnen en Guido van den Hoven bracht Waspik op voorsprong door middel van een vrije trap vanaf randje zestien. Ver in blessuretijd zette Daniel Kamp ook nog de 1-3 op het scorebord. Zijn jacht op een dieptebal werd beloond en Kamp schoof voor een leeg doel binnen. Met deze overwinning zet Waspik de  grootste concurrent om de tweede plaats op vijf punten. Aanstaande zondag komt v.v. Raamsdonk op bezoek op Sportpark Elzenhage.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Jordi de Hond (30' Sam Heefer) - Wayne Hubeek - Wil Vervoort - Niek Pijnenburg; Tristan Krijnen - Tom van Ool  - Tijmen Smits (40' Luuk Molenschot); Rowen Kanters - Guido van den Hoven - Lesley Verschuren (65' Daniel Kamp)