WDS'19 capituleert pas laat

WDS'19 1 (zon)

3 december 2023 14:00

W.J.J. van Gestel

Na een reeks overtuigende overwinningen heeft Waspik in de decemberkou een wat moeizame overwinning geboekt op WDS'19. In de eerste helft ging vooral Waspik op zoek naar de openingstreffer maar wist deze niet te forceren. Ondanks de controle en meerdere mogelijkheden bleef de score op 0-0.

In de tweede helft zorgde ook de uitploeg voor meer gevaar en kon de wedstrijd beide kanten op. Waspik vond, zoals ook met de meeste voorgaande pogingen, de doelman op haar weg. WDS kreeg dé kans op de 0-1. Het was echter doelman Reinoud Zijlmans die zijn klasse toonde en de stand op 0-0 hield. Nadat WDS na een schermutseling met tien man kwam te staan viel de wedstrijd in de laatste tien minuten alsnog de kant van de blauw-witten op.

Met een kopbal bracht Guido van den Hoven de verlossing na een voorzet van Lesley Verschuren. Samba-Les deed in de slotminuten van de wedstrijd zelf nog tweemaal van zich spreken. Allereerst na een individuele actie en vervolgens met een schot in de verre hoek. Hiermee boekt Waspik een 3-0 overwinning in de laatste thuiswedstrijd van 2023. In de laatste speelronde van de eerste helft van het seizoen 23/24 gaat Waspik op bezoek bij Neerlandia'31. Opgelet: opnieuw wordt er om 14:00 uur afgetrapt.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Sam Heefer - Wayne Hubeek - Wil Vervoort - Jes Zijlmans; Tijmen Smits - Tom van Ool - Lesley Verschuren - Rowen Kanters; Guido van den Hoven - Luuk Molenschot (46' Thomas Ligtvoet)