Overtuigende wedstrijd in Galder

Sint Jacobsstraat 1 B
4855AK
GALDER

Nadat Waspik in de vorige uitwedstrijd op bezoek mocht in Rotterdam, ging het 12 november op bezoek in Galder. Bij R.K.V.V. Gesta boekte Waspik een overtuigende 1-5 overwinning.

In een wedstrijd waarin Waspik het meeste balbezit had kwam het na tien minuten spelen op voorsprong. Guido van den Hoven knalde de herkansing na een vrije trap in de muur overtuigend binnen in de korte hoek. Halverwege de eerste helft verdubbelde Waspik de voorsprong nadat de aanvalsleider opnieuw het net vond met een tegendraadse kopbal. De puike voorzet kwam van Rowen Kanters, die de laatste weken de doelpunten en assisten aaneen rijgt. Al snel kwam Gesta terug in de wedstrijd, een steekbal liet doelman Reinoud Zijlmans kansloos oog in oog met twee rood-witten. Enkele minuten later herstelden de bezoekers de marge, een corner van Kanters kopte Luuk Molenschot bij de tweede paal al vallend binnen. Hiermee ging Waspik net als vorige week met een 3-1 voorsprong aan de thee.

Na rust bleef het ditmaal wel elf tegen elf en besliste Waspik al snel de wedstrijd. Kanters knalde een balletje breed van Jes Zijlmans snoeihard over de grond binnen. In het vervolg bleef Waspik de bovenliggende partij en prikte het nog één extra doelpunt binnen. Met een kopie van de 0-2 completeerde Van den Hoven zijn hattrick en bepaalde de eindstand op 1-5. Met drie overwinningen op rij klimt Waspik op de ranglijst. Aanstaande zondag komt Chaam op bezoek op Sportpark Elzenhage.

Opstelling: Reinoud Zijlmans; Jordi de Hond (60' Sam Heefer) - Wayne Hubeek - Wil Vervoort - Jes Zijlmans; Tristan Krijnen - Tom van Ool - Tijmen Smits (65' Jelle Rombouts); Luuk Molenschot (70' Thomas Ligtvoet) - Guido van den Hoven - Rowen Kanters