Ook Chaam weet Waspik niet af te stoppen

Chaam 1 (zon)

19 november 2023 14:30

Een week met regen, regen en nog meer regen. Gelukkig hield het zaterdagnacht op en ging Waspik-Chaam gewoon door. Op Sportpark Elzenhage boekte Waspik opnieuw een overtuigde overwinning: 4-1.

Al vroeg in de wedstrijd kwamen de blauw-witten tot kansen en na tien minuten spelen bezorgde Lesley Verschuren de thuisploeg de voorsprong. Tijmen Smits stak Verschuren weg en de teruggekeerde nummer 10 werkte hoog af in de korte hoek. In de fase hierna kwamen de bezoekers beter in de wedstrijd en ontstond er een potje met veel strijd aan beide kanten. Halverwege de tweede helft verdubbelde Guido van den Hoven de voorsprong door een lage breedtebal van Verschuren tegen de touwen te werken. Met nog een bal op de lat van Verschuren en een één-op-één van Rowen Kanters had de score al hoger op kunnen lopen maar de ruststand was 2-0.

Vlak na rust brachten de oranjehemden de spanning terug in de wedstrijd. Vanaf randje zestien meter werd de korte hoek gevonden. Een comeback bleek echter niet in de maak en Waspik kreeg (grote) mogelijkheden om de marge te herstellen. Op een uur spelen was het Van den Hoven die, net als de voorgaande drie weken, het ook deze middag niet bij één doelpunt hield en binnen tikte na een lage voorzet van wederom Verschuren. Het slotakkoord was voor Smits. Op aangeven van Tristan Krijnen werkte hij vanaf twintig meter keurig af en bepaalde de eindstand op 4-1. Met de vierde overwinning op rij zit Waspik in de lift en bezet het momenteel de tweede plaats. Hierbij dient de kanttekening gemaakt te worden dat RCD minder verliespunten heeft en nog over Waspik heen kan. Aanstaande zondag gaat Waspik op bezoek bij buurman v.v. Raamsdonk.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Jordi de Hond - Wayne Hubeek - Wil Vervoort - Jes Zijlmans; Tristan Krijnen (70' Luuk Molenschot) - Tom van Ool (85' Niek Pijnenburg) - Lesley Verschuren - Tijmen Smits; Guido van den Hoven - Rowen Kanters