Teleurstellend gelijkspel op warme dag

Neerlandia'31 1 (zon)

12 mei 2024 14:30

A.J. Koremans

Op een zonnige en warme 12 mei heeft Waspik met een remise de tweede plaats veilig gesteld. Op Sportpark Elzenhage eindige het duel met Neerlandia '31 in een 2-2 gelijkspel.

Waar Waspik aanvankelijk nog aardig positiespel liet zien om zo tot een openingstreffer te komen, zakte het niveau naarmate de wedstrijd vorderde naar beneden. In de eerste helft kwamen de bezoekers uit de omschakeling op 0-1. Een dieptebal werd één-op-één met Reinoud Zijlmans in de verre hoek afgerond. Nog voor rust kwam Waspik langszij. Een teruggetrokken voorzet van Luuk Molenschot schoot Tijmen Smits onderkant lat overtuigend binnen.

In de tweede helft had Waspik minder het overwicht en kwam Neerlandia na 70 minuten spelen wederom op voorsprong. Bij de tweede paal werd met een lage schuiver het net gevonden. Kort hiervoor had Waspik de kans op een voorsprong laten liggen toen een penalty via de paal terug het veld in kwam. De blauw-witten wisten echter opnieuw terug te komen van een achterstand. Guido van den Hoven werkte van dichtbij af nadat hij zich vrijspeelde in het vijandelijke zestienmetergebied. Hierna sukkelde de wedstrijd naar het einde. Waspik verzekert zich hiermee van de tweede plaats en zal in de tweede ronde van de nacompetitie instromen. Alvorens het zover is gaat Waspik aanstaande maandag, op Tweede Pinksterdag, op bezoek bij kampioen Be Ready. De competitie wordt op 26 mei afgesloten met een thuiswedstrijd tegen HOV/DJSCR.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Sam Heefer (46' Wayne Hubeek) - Jordi de Hond - Wil Vervoort - Jes Zijlmans (75' Jelle Rombouts); Tristan Krijnen (40' Guido van den Hoven) - Tom van Ool - Tijmen Smits - Daan van Dongen (60' Niek Pijnenburg); Luuk Molenschot - Lesley Verschuren