Coronacrisis: een update (2) uit de bestuurskamer

8 maart 2021 20:15

Duidelijk is geworden dat er dit seizoen geen reguliere competities meer opgestart zullen worden. Onderlinge wedstrijden op ons sportpark en regionale wedstrijden voor elftallen (KNVB Regio Cup) worden nog wel georganiseerd in het restant van dit seizoen. De voorbereidingen hiervoor zijn al in volle gang. Natuurlijk is dit minimaal; helaas is het niet anders. Toch vinden we het van belang om jullie te blijven informeren over de gang van zaken, want er gebeurt toch nog heel wat binnen onze vereniging.

Want wist je dat:

• Er door bijna alle jeugdteams (toch) getraind wordt?
  • Er op zaterdag regelmatig onderlinge wedstrijden op het programma staan?
  • De trainers hun beste beentje voor zetten om alles spelers aan het voetballen te houden? Het is goed om te zien dat er zoveel enthousiasme blijft!
  • De velden in het weekend, ’s middags en aan het begin van de avond ook nog gebruikt worden door vele voetballers en dat zij dit op een prima manier doen!
  • De senioren tot en met 26 jaar ook weer aan het trainen slaan?
  • Er hard gewerkt wordt om de financiële situatie van de vereniging zo gezond mogelijk te houden?
  • We alle leden en sponsoren heel hartelijk willen bedanken (!) dat zij hun contributie en sponsorgelden blijven voldoen?
  • We naast deze inkomsten verschillende subsidies en financiële tegemoetkomingen bij overheid, KNVB en gemeente hebben aangevraagd, om op deze manier de tekorten zo minimaal mogelijk te laten zijn?
  • De trainersstaf voor Waspik 1 en 2 voor het nieuwe seizoen al rond is?
  • Ook op het Sportpark de nodige aanpassingen gedaan zijn/worden: er zijn bijvoorbeeld nieuwe verdeelkasten (meterkasten) geïnstalleerd, zodat de elektra weer voldoet aan de gestelde normen.
  • I.o.m. Gemeente Waalwijk de lichtmasten op het C-veld voor de aanvang van het nieuwe seizoen worden vervangen. Deze zullen worden voorzien van LED-verlichting.
  • Onderzocht wordt wat de mogelijkheden zijn om de verlichting op de overige trainingsvelden, ook uit te rusten met LED-verlichting.

Kortom, ondanks alle beperkingen zijn en blijven we een actieve vereniging! #besafe!