Coronacrisis: regels vanaf 25 september

24 september 2021 14:00

Corona maatregelen bij v.v. Waspik vanaf aankomend weekend: zoals wellicht bekend vervalt per 25 september de anderhalve meter afstandsregel. Vanaf dat moment gaat er het één en ander veranderen en gelden er (andere) regels voor een bezoek aan ons sportpark.

Allereerst heugelijk nieuws: wedstrijden zijn voor iedereen toegestaan en publiek is bij onze wedstrijden en trainingen welkom. Niemand hoeft tijdens het sporten onderling afstand te houden. Het gebruik van onze kantine is nog wel aan regels gebonden. Onze kantine is vrij toegankelijk (zonder coronatoegangsbewijs) voor afhalen van drinken en eten en toiletbezoek. Daarnaast zijn er geen beperkingen op het moment dat je gebruik maakt van het buitenterras.

De toegang tot een plaats binnen is wél gebonden aan regels. Hiervoor heb je wel een Coronatoegangsbewijs (CTB) nodig. Alle staan en zitplaatsen in de kantine (aan de bar/aan tafels) vallen hieronder. Deze zone is gemarkeerd met informatiehouders waarin aangegeven staat dat er een CTB nodig is.

Het is voor ons als bestuur duidelijk dat we in deze nieuwe situatie zorgvuldig en zoveel mogelijk conform de regels moeten handelen, zonder daarbij (zware) toegangsmaatregelen te moeten hanteren die in de praktijk moeilijk uitvoerbaar zijn. We hebben daarom besloten om steekproefsgewijs bezoekers in het horecagedeelte (binnen) te controleren. We rekenen op jullie medewerking en begrip!