Solide overwinning op Sportpark Elzenhage

TSV Gudok 1 (zon)

17 oktober 2021 14:30

T.A.M. Kezer

Zondag 17 oktober trad Waspik voor het eerst in het seizoen 2020/2021 aan op Sportpark Elzenhage. Opponent: T.S.V. Gudok. Een solide 2-0 thuisoverwinning was het resultaat.

Een gelijkopgaande wedstrijd waarin beide partijen probeerden te voetballen leverde na een half uur spelen pas het eerste echte gevaar op: Guido van den Hoven kopte op de paal. De volgende kans leverde wel de openingstreffer op, een steekbal van Lucas Ligtvoet werd op waarde geschat door Lesley Verschuren: 1-0. Voor rust liep Waspik ondanks enkele mogelijkheden niet verder uit.

Vlak na rust gebeurde dat wel, Verschuren werd tweemaal gestuit door fantastische reflexen van de Tilburgse doelman maar de rebound flipperde Luuk Molenschot met een knallend schot binnen. In het vervolg liet Waspik het na om, ondanks de nodige ruimte, uit te lopen naar een nog riantere voorsprong. Gudok was, ondanks het nodige balbezit, niet in staat grote kansen te creëren. De mogelijkheden op de aansluitingstreffer werden geboden door de thuisploeg zelf. Het spannendste moment was het schot van afstand op een leeg doel, deze werd koelbloedig van de lijn gehaald door Falk van Sluisveld. Hiermee bleef de stand ongewijzigd en eindigde Waspik-Gudok in 2-0.

Een overwinning die Waspik op 6 punten na drie wedstrijden brengt. Een gezellig Elzenhage zette het positieve gevoel vervolgens voort in de kantine: Oktoberfest 2021. A.s. zondag gaat Waspik op bezoek in Gilze.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Jop Sprangers (75' Mathijs Jacobs) - Wayne Hubeek - Falk van Sluisveld - Jes Zijlmans; Wil Vervoort - Tom van Ool (55' Coen Roksnoer) - Lesley Verschuren; Luuk Molenschot - Guido van den Hoven - Lucas Ligtvoet