Koploper 3B en Waspik kent geen winnaar

Vlijmense Boys 1

14 november 2021 14:30

G.G.A.J. de Kort

13 november 2021 was weer een dag van nieuwe maatregelen en dus speelde Waspik een dag later voor een handje vol publiek de inhaalwedstrijd tegen Vlijmense Boys. Tegen de koploper eindigde het treffen in een 2-2 gelijkspel.

Op een zacht veld wist een slordig Waspik in de eerste helft geen goede aanvallen op de mat te leggen. Aan de andere kant kwamen de rood-zwarten vooral aan kansen na balverlies van Waspik. Een sterk keepende Reinoud Zijlmans hield de thuisploeg op 0-0 en met de brilstand gingen beide ploegen de kleedkamers in.

Al vroeg in de tweede helft viel er meer te genieten voor aanwezigen en volgers via de livestream. De eerste goedlopende aanval van de blauw-witten leverde direct een doelpunt op: een strakke, lage voorzet van Luuk Molenschot liep Lesley Verschuren eenvoudig binnen. Lang kon Waspik niet van de voorsprong genieten en 5 minuten later scoorde Vlijmense Boys verdiend de gelijkmaker. Uit een corner werd de bal teruggelegd en de Vlijmense spits werkte diagonaal af. 20 minuten voor tijd draaide Vlijmen de wedstrijd helemaal om en kwam het op een 1-2 voorsprong. Balverlies in de opbouw van Waspik leverde een niet te missen kans op voor de koploper van 3B. Met nog kwart wedstrijd op de klok moest Waspik op zoek naar de gelijkmaker. In plaats van een Waspiks offensief liet Vlijmen enkele goede mogelijkheden liggen om de genadeslag toe te dienen. Omdat het dit naliet bleef Waspik in de wedstrijd. Een aanvallende wissel leverde al snel resultaat op: na goed wegdraaien van Verschuren schoof hij diagonaal beheerst binnen. In de resterende minuten gingen beide ploegen voor de winst. Dit leverde aan beide kanten nog hectische momenten op maar geen winnaar.

Met dit gelijkspel komt Waspik op 11 punten en staat het waar het deze inhaalronde begon, op de zesde stek van de ranglijst. Aanstaande zondag ontvangt Waspik de nummer 4: v.v. Haarsteeg.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Jordi de Hond - Jelle Rombouts (80' Tristan Krijnen) - Falk van Sluisveld - Jes Zijlmans; Tijmen Smits (60' Coen Roksnoer) - Tom van Ool - Lesley Verschuren; Luuk Molenschot (80' Rowen Kanters) - Guido van den Hoven - Lucas Ligtvoet