Geen punten in lastige uitwedstrijd

Gilze 1 (zon)

24 oktober 2021 14:30

Sportpark Verhoven
Ridderstraat 98
5126BH
GILZE
tel. 0161-451993

Op een heerlijke oktoberherfstdag ging Waspik op bezoek bij Gilze. Onder de oktoberzon eindigde de wedstrijd in een 3-0 overwinning voor de zwart-witten.

De wedstrijd was amper onderweg toen Jop Sprangers geblesseerd uitviel. In het ziekenhuis is een breukje in zijn sleutelbeen gediagnosticeerd. In de laatste 5 minuten van het eerste kwartier sloeg Gilze vervolgens direct tweemaal toe. Na een zeer discutabel moment met een bal over de zijlijn, dribbelde de linkeraanvaller van Gilze naar binnen en rondde af. In de fase dat Waspik van slag was verdubbelde Gilze de voorsprong nadat een lobje op de doellijn werd binnengelopen. In het restant van de eerste helft zocht Waspik voetballend naar kansen en speelde Gilze in haar kracht met veel diepteballen achter de Waspikse verdediging. Beide ploegen kregen nog kansen maar doelpunten vielen er niet meer te noteren.

In de tweede helft kreeg Waspik goede mogelijkheden op de aansluitingstreffer en was Gilze eenmaal gevaarlijk met een schot net naast het doel van Reinoud Zijlmans. De echte spanning kwam mede met dank aan de doelman uit Gilze niet meer terug in de wedstrijd. Daarnaast miste Waspik wat geluk in de afwerking en bracht dus niet de efficiëntie van de afgelopen weken. Onder andere een lob van Guido van den Hoven stuiterde over het doel en een knappe poging van Lesley Verschuren vloog naast. Zo bleef Waspik de blaffende hond die niet beet. In het slot van de wedstrijd liep Tom van Ool nog tegen zijn tweede gele kaart aan en besliste Gilze het duel definitief met de 3-0.

En dus ging Waspik niet met punten, maar slechts met wat korrels rubber in de tas terug naar Elzenhage. Aanstaande zondag komt een voor Waspik onbekende ploeg op bezoek: het Bossche B.V.V.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Jop Sprangers (10' Jordi de Hond) - Wayne Hubeek - Falk van Sluisveld - Jes Zijlmans; Wil Vervoort (80' Tijmen Smits) - Tom van Ool - Lesley Verschuren; Luuk Molenschot - Guido van den Hoven - Lucas Ligtvoet (60' Coen Roksnoer)