Valse start in Oisterwijk

5062JK
OISTERWIJK
tel. 0654666682

De kop is er af. Waspik start het seizoen 2021/2022 met een 4-2 nederlaag in Oisterwijk. In de voorbereiding speelden spierblessures meerdere jongens parten. Waar er velen terugkeerden, haakte in de laatste week het centrale duo af. Zowel Wayne Hubeek als Falk van Sluisveld ontbraken. Jelle Rombouts maakte zijn competitiedebuut in Waspik 1.

In een enerverende eerste helft vielen de doelpunten als rijpe appelen. Het spel golfde op en neer en Trinitas kwam na een kwartier spelen op een 1-0 voorsprong na gevaarlijk doorkomen over de linkerflank. Waspik kwam op het half uur op gelijke hoogte door een snelle counter na een corner. Guido van den Hoven rondde koelbloedig af in de één op één met de Oisterwijkse doelman. Nadat Trinitas snel opnieuw op voorsprong kwam nadat het doorkwam door middel van een lange bal, sloeg Waspik ditmaal nog sneller terug. Vanaf de aftrap volgde een mooie aanval over meerdere schijven en schoof Lucas Ligtvoet de 2-2 binnen. Wie dacht dat dit het wel was voor de eerste helft kwam bedrogen uit. Op slag van rust volgde Oisterwijk het voorbeeld van de Waspikse 1-1. Via een snelle omschakeling tikte het de 3-2 bij de eerste paal binnen.

10 minuten in de tweede helft besliste Oisterwijk de wedstrijd. Een vrije trap randje zestien werd laag binnen geschoten. Op enkele speldenprikjes na miste Waspik stootkracht om terug in de wedstrijd te komen en viel er in de tweede helft een stuk minder te beleven dan in de eerste 45 minuten. Met een einduitslag van 4-2 lijdt Waspik meteen de eerste nederlaag. Positieve note is, naast Jelle Rombouts, het officiële debuut van Daan van Dongen, Tijmen Smits en Jop Sprangers.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Jordi de Hond (80' Jop Sprangers) - Jelle Rombouts - Sjoerd de Wit - Jes Zijlmans; Wil Vervoort (65' Tijmen Smits) - Tom van Ool (45' Daan van Dongen) - Lesley Verschuren; Luuk Molenschot (65' Coen Roksnoer) - Guido van den Hoven (70' Rowen Kanters) - Lucas Ligtvoet