Pijnlijke nederlaag in blessuretijd

FC Dordrecht Amateurs 1 (zon)

6 november 2022 14:30

C.G.J.M. van der Heijden

Sportpark Elzenhage
Stadhoudersdijk 33
5165RG
WASPIK

Op een regenachtige zondag 6 november ontving Waspik het nog ongeslagen FC Dordrecht Amateurs. Na een gelijk opgaand potje trokken de groen-witten met een doelpunt in de slotminuten aan het langste eind.

Na een minuut stilte ter nagedachtenis aan Han Langermans was het Waspik dat het spel domineerde. “Kom op die blauw-witten” werd eer aangedaan en meerdere kansen leidden bijna tot de openingstreffer. Een inzet van Tristan Krijnen werd van de lijn gehaald en zowel Lesley Verschuren als Rowen Kanters vonden de Dordtse doelman op hun weg. Na twintig minuten spelen volgde alsnog de verdiende openingstreffer. Een vrije trap van Wil Vervoort werd bij de tweede paal voor het doel gekopt door Tom van Ool en Verschuren gaf het laatste zetje. Het laatste Waspikse wapenfeit van de eerste helft kwam opnieuw van Verschuren door middel van een corner die op de lat belandde. In het resterende kwartier kwam Dordrecht beter in de wedstrijd en drong Waspik meer terug. Grote kansen leverde het niet op en dus gingen beide ploegen met een 1-0 tussenstand aan de thee.

Na enkele seconden in de tweede helft dook Tijmen Smits direct op voor het vijandelijke doel, zijn inzet tikte de doelman uit de rechterbenedenhoek. Kort daarna moest ook doelverdediger Reinoud Zijlmans in een één-op-één situatie handelend optreden en voorkwam hiermee de gelijkmaker. Na een uur spelen vond Dordrecht alsnog de gelijkmaker na een verfijnd passje achter de Waspikse verdediging en een prima afronding van Quincy Ignacio. In het restant van de wedstrijd werden de kansen schaarser en was het duel in evenwicht. Voor de blauw-witten was Smits eenmaal dicht bij de 2-1 met een kopbal op de lat uit een corner. Waar een gelijkspel een juiste afspiegeling was geweest van de wedstrijd, sloeg Dordrecht in blessuretijd toe. Een klutsbal viel voor de voeten van Joey Faasen en werd genadeloos afgerond. Hiermee lijdt Waspik het tweede verlies van dit seizoen en staat het na zes wedstrijden op tien punten. Oh ja, omdat het de afgelopen weken zo’n hot topic was, de man met de fluit: een verademing. Aanstaande zondag vervolgt Waspik het programma in Dordrecht en gaat het op bezoek bij v.v. Dubbeldam.

Opstelling: Reinoud Zijlmans; Sam Heefer – Jordi de Hond – Wil Vervoort – Jes Zijlmans; Tristan Krijnen (65’ Jelle Rombouts) – Tom van Ool – Tijmen Smits – Rowen Kanters; Tommy Jagi (46’ Yannick Broeders - 80’ Thomas Ligtvoet) – Lesley Verschuren