Opnieuw gaat het in blessuretijd mis

Bavel 1 (zon)

4 december 2022 14:00

K.C.T. Fonken

Dat de ploegen in de Derde Klasse 3B aan elkaar gewaagd zijn is inmiddels wel duidelijk. Zondag 4 december was dat niet anders, tegen de koploper zag Waspik in de slotfase de overwinning uit haar handen glippen: 2-2.

Waspik had het strijdplan klaar en in de eerste helft was het spelbeeld duidelijk. Bavel het meeste balbezit en veelvuldig van kant wisselend, de blauw-witten probeerden toe te slaan in de omschakeling. Al vroeg in de wedstrijd had Lesley Verschuren het op zijn heupen en na een knappe individuele actie over de linkerflank punterde Verschuren de 1-0 in de verre hoek. Na 20 minuten spelen was de eerste grote kans voor Bavel direct raak: vanaf de rechterkant werkte de Bavelse rechtsbuiten goed af met een harde knal. Ondanks mogelijkheden aan beide kanten bleef de 1-1 tot de rust op het bord. Doelman Reinoud Zijlmans had een goede redding in huis als antwoord op een vrije trap en Tijmen Smits kon oog in oog met de doelman de trekker net niet overhalen.

In de tweede helft verscheen Waspik meerdere malen gevaarlijk op de vijandelijke helft en op een uur spelen kwam de thuisploeg opnieuw op voorsprong. Invaller Guido van den Hoven bleef kalm in zijn tweede één-op-één situatie van de middag en schoof binnen. Waar Waspik in het restant de ruimte had om verder uit te lopen, drong Bavel meer en meer aan. In de blessuretijd viel de bal na een scrimmage goed en tikte Bavel de gelijkmaker binnen. In de laatste competitiewedstrijd van 2022 gaat Waspik op bezoek bij TSV Gudok. Let op, aanvangstijd: zaterdag 10 december 18:00.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Jordi de Hond - Jelle Rombouts - Wayne Hubeek - Jes Zijlmans; Wil Vervoort - Tom van Ool - Rowen Kanters - Tijmen Smits (45' Guido van den Hoven); Luuk Molenschot - Lesley Verschuren (88' Tristan Krijnen)