Waspik besluit seizoen opening met 3 punten

Kronenbergstraat 10
5045NC
TILBURG

Na het afgelopen seizoen met twee gezichten begon Waspik zondag 25 september op bezoek bij s.v. Reeshof aan het seizoen 2022/2023. In een enerverend potje met grote kansen aan beide zijden trok Waspik in de slotfase aan het langste eind: 0-1.

In het eerste kwartier hadden beide ploegen de openingstreffer eenmaal op de schoen. Aan Waspikse zijde voorkwam Reinoud Zijlmans de 1-0 en een vrije trap van Guido van den Hoven belandde via de doelman tegen het aluminium. In het vervolg was het duel in evenwicht en zag Waspik een goal na mooi combinatievoetbal afgekeurd worden wegens buitenspel. Aan de andere kant hield Zijlmans Waspik wederom op de been in een één-op-één situatie. Zonder doelpunten gingen beide teams aan de thee.

In de tweede helft kreeg de promovendus de overhand en ontstonden er meerdere hachelijke situaties in het Waspikse doelgebied. Waspik bleef soms wonderlijk overeind en aan de andere kant kwamen de blauw-witten meerdere malen net niet tot een grote kans. In de slotfase eiste debutant en invaller Tommy Jagi een hoofdrol op. Na een individuele actie belandde zijn diagonale schot in de verre hoek. Met nog enkele minuten op de klok trok een strijdlustig Waspik de overwinning over de streep en schrijft direct drie punten bij. De complimenten gaan naar Zijlmans en Jagi. Tot slot, in de tweede helft maakte ook Kas Snels zijn debuut voor Waspik 1.

Volgende week speelt Waspik de eerste thuiswedstrijd en ontvangt het Madese Boys. Oktober is dan aangebroken en dus staat er aansluitend het jaarlijkse Oktoberfest op het programma.

Opstelling: Reinoud Zijlmans; Jordi de Hond - Jelle Rombouts - Wayne Hubeek - Jes Zijlmans; Wil Vervoort (60' Tommy Jagi)  - Tom van Ool - Lesley Verschuren - Rowen Kanters; Luuk Molenschot (80' Kas Snels) - Guido van den Hoven