Waspik verslaat GSC/ODS en de leidsman

GSC/ODS 1 (zon)

30 oktober 2022 14:30

E. Verwer

Sportcomplex Stadspolders
Nieuwe Noordpolderweg 50
3312AD
DORDRECHT

Met zeven punten uit vier wedstrijden ging Waspik zondag 30 oktober voor de tweede keer dit seizoen naar Dordrecht. Op bezoek bij GSC/ODS speelde het driekwart wedstrijd met tien man maar sleepte wel de volle buit binnen.

Waar de verslaggever de vorige wedstrijd dacht om eenmalig van het principe af te stappen om geen mening over de leidsman te ventileren, kan deze het niet laten om de manier van leiden van deze wedstrijd als interessant te omschrijven. Voor alle aanwezigen resulteerde het in een middag met verrassingen en doelpunten. Waspik vond na een kwartier spelen als eerste het net door middel van een keurige vrije trap van Wil Vervoort in de korte hoek. Halverwege de eerste helft kon Wayne Hubeek inrukken na twee keer geel in één minuut voor commentaar op de scheidsrechter. Vanzelfsprekend moest Waspik achteruit en stond doelman Reinoud Zijlmans een aantal keer goed zijn mannetje. Op slag van rust was Zijlmans kansloos na een vrije trap in eigen zestien omdat hij de bal klaarblijkelijk te lang had vastgehouden. Nog net voordat beide ploegen aan de thee gingen sloeg Rowen Kanters met kanonskogel in de bovenhoek toe en bracht Waspik weer aan de leiding.

In de tweede helft verschafte invaller Lesley Verschuren al snel meer lucht met een hoog schot in een leeg doel. Een strijdlustig Waspik deed er alles aan om de punten mee te nemen. Na een uur verkleinde de thuisploeg de achterstand door middel van een benutte penalty. In het restant bleef Waspik overeind en enkele minuten voor tijd besliste Wil Vervoort de wedstrijd nadat ook aan de andere kant de bal op de stip ging. Zo boekt Waspik een 2-4 overwinning en vindt het zichzelf terug bovenaan de ranglijst. Aanstaande zondag komt FC Dordrecht Amateurs op bezoek op Sportpark Elzenhage.

Opstelling: Reinoud Zijlmans; Sam Heefer - Jordi de Hond - Wayne Hubeek - Jop Sprangers; Tristan Krijnen (70' Thomas Ligtvoet) - Wil Vervoort - Tom van Ool - Tijmen Smits (45' Lesley Verschuren); Tommy Jagi (60' Luuk Molenschot) - Rowen Kanters