Donderdag en Waspik is geen goede combinatie

FC Engelen 1

31 maart 2022 20:00

V. Smits

Sportpark Engelerpark
Engelerpark 10
5221AM
'S-HERTOGENBOSCH

Donderdag 31 maart speelden Waspik en Engelen de laatste inhaalwedstrijd om de competitie voor deze twee ploegen eindelijk weer glad te strijken in termen van gespeelde wedstrijden. De wedstrijd Waspik – Engelen, afgewerkt op Sportpark Engelerpark, eindigde in een 3-1 overwinning voor paars-wit.

In de openingsfase brak Waspik meerdere malen gevaarlijk uit. Lesley Verschuren en Luuk Molenschot stuitten op de doelman en een schot van Lucas Ligtvoet schampte de kruising. Meerdere gevaarlijke corners van Waspikse zijde leverden evenmin de openingstreffer op en na 25 minuten sloeg Engelen aan de andere kant toe, een lage voorzet schoot Dominques tegendraads binnen in de korte hoek. De fase hierna was Engelen de bovenliggende partij en na balverlies in de opbouw van Waspik verdubbelde het de voorsprong door een wippertje van Van Rijswijk. Een tussenstand die Waspik niet onbekend voorkomt: in de voorgaande twee wedstrijden gebeurde hetzelfde. In de resterende minuten tot de rust veerde Waspik al wel op maar wist het niet de aansluitingstreffer te forceren. De grootste kans was voor Molenschot, die zijn schot voorlangs zag gaan.

Bij terugkomst uit de kleedkamers was het weer omgeslagen en viel de natte sneeuw al neer op het sportpark. Vanzelfsprekend poogde Waspik hetzelfde kunstje te realiseren als de week ervoor tweemaal was gelukt, terugkomen van een 2-0 achterstand. Enkele minuten na rust kreeg het echter direct de derde tegentreffer om de oren. Na een afstandsschot op de lat schoof Passon de rebound binnen. In het vervolg was Waspik niet van slag en probeerde het voetballend tot kansen te komen. Waar het veldspel zeker niet onverdienstelijk was en de winterse omstandigheden het niet vergemakkelijkte verkleinde Wil Vervoort in de 70e minuut het gat. Een afstandsschot belandde in de rechterbenedenhoek. In het vervolg probeerde Waspik door te drukken en vergat Engelen met verscheidene uitbraken de 4-1 te scoren. Toen het veld inmiddels volledig wit was gekleurd floot de leidsman voor het einde van het duel en daarmee wipt Engelen over Vlijmense Boys naar de eerste plaats.

Met één overwinning uit vier wedstrijden zijn de donderdagavondwedstrijden niet bepaald succesvol te noemen voor de blauw-witten. De volgende wedstrijd is oud en vertrouwd op zondag. Om 14:00 uur wordt er afgetrapt bij het Bossche B.V.V. en krijgt Waspik de kans om de maand april goed te starten.

Opstelling: Tycho Theuns; Jordi de Hond (75’ Tijmen Smits) – Jelle Rombouts (60’ Jop Sprangers) – Wayne Hubeek – Falk van Sluisveld; Tom van Ool – Wil Vervoort – Lucas Ligtvoet; Luuk Molenschot (75’ Rowen Kanters) – Lesley Verschuren – Coen Roksnoer (45’ Guido van den Hoven)