Waspik morst tegen hekkensluiter Baardwijk

Wielstraat 29 A
5109TK
'S GRAVENMOER

Donderdag 24 maart ontving Waspik v.v. Baardwijk op Sportpark ’t Wiel in ’s-Gravenmoer. De dertiende wedstrijd van het seizoen, waarmee Waspik halverwege het programma ook nog dertien competitiewedstrijden te gaan heeft. In een duel waarin Waspik slechts in fases goed voetbal op de mat legde boog het een Borkse 0-2 voorsprong om tot een 2-2 gelijkspel.

In een levendige openingsfase bracht doelman Tycho Theuns direct ternauwernood redding na een indraaiende vrije trap van Baardwijk. Aan de andere kant stichtte Waspik gevaar via het aanvalskwartet voorop. Met name Lesley Verschuren was dichtbij de openingstreffer maar stuitte op de Waalwijkse doelman. Na dit eerste kwart werd Waspik voetballend minder en bleef Baardwijk de lange bal hanteren. Op slag van rust viel de 0-1 na een mooi aangesneden voorzet en een dito afwerking bij de tweede paal.

In de tweede helft wilde Waspik op zoek naar de gelijkmaker maar liep het al snel tegen een volgende domper aan. Uit een standaardsituatie kopte Joep Klerkx de 0-2 tegen de touwen. Met nog voldoende tijd op de klok startte Waspik de achtervolging. Veel balbezit en beter veldspel leverde nog niet direct veel grote kansen op maar in een tijdsbestek van vijf minuten sloeg Verschuren tweemaal toe. Allereerst met een laag diagonaal schot en vervolgens werd een één-op-één situatie doeltreffend afgerond. In het resterende kwart kon de wedstrijd nog beide kanten op en waren er nog mogelijkheden voor beide ploegen om met de drie punten aan de haal te gaan. Deze vijfde treffer van de avond bleef uit en dus deelden Waspik en Baardwijk de punten. Met dit gelijkspel komt het puntentotaal van Waspik halverwege de competitie op 24. Aanstaande zondag komt v.v. ZIGO naar Sportpark Elzenhage, aftrap: 14:30 uur.

Opstelling: Tycho Theuns; Jordi de Hond – Jelle Rombouts – Wayne Hubeek – Falk van Sluisveld; Wil Vervoort (60’ Lucas Ligtvoet) – Tom van Ool (75’ Tijmen Smits) – Lesley Verschuren; Luuk Molenschot (85’ Rowen Kanters) – Guido van den Hoven – Coen Roksnoer