Subtopper beslist in Waspiks voordeel

Haarsteeg 1

20 maart 2022 14:30

L.R.M. Geertsen

Zondag 20 maart stond de subtopper Haarsteeg – Waspik in de Derde Klasse 3B op het programma. De wedstrijd die werd afgewerkt op Sportpark Elzenhage eindigde in een 4-1 overwinning voor de blauw-witten uit Waspik.

In 35 minuten tijd nam Waspik door middel van een drietal doelpunten een voorschot op de overwinning. Allereerst vond Coen Roksnoer al  binnen drie minuten met een volley het vijandelijke net. Vervolgens verdubbelde Lesley Verschuren na een half uur spelen de voorsprong. Een snel genomen vrije trap leidde tot een voorzet van Luuk Molenschot en Verschuren deponeerde de bal in de verre bovenhoek. Luttele minuten later viel ook nog een corner via het hoofd van Molenschot binnen en leek de wedstrijd beslist. Waspik bleek dodelijk effectief en de vele lange ballen van Haarsteeg leverden weinig gevaar op. Op slag van rust verkleinde Haarsteeg alsnog de marge door een corner in de verre hoek binnen te koppen. Met een 3-1 tussenstand zochten beide ploegen de kleedkamer op.

In de tweede helft volgden meer en meer lange ballen en was het aankijken niet meer waard. Haarsteeg bleef de bal op de Waspikse helft pompen en Waspik wachtte op een geslaagde counter om de wedstrijd definitief te beslissen. Eenmaal was Haarsteeg uiterst dichtbij de aansluitingstreffer, een voorzet werd met de borst over het Waspikse doel getild. Na 70 minuten viel de genadeklap toen Molenschot de bal van de Haarsteegse doelman afsnoepte en de bal in het lege doel schoof. Met een marge van drie doelpunten ging de wedstrijd als een nachtkaars uit en schrijft Waspik drie punten bij.

Na twee ouderwetse zondagmiddagpotjes op Elzenhage vervolgt Waspik aanstaande donderdag om 20:00 uur het inhaalprogramma. Extra element in de grote improvisatieshow is de speellocatie: de wedstrijd Waspik – Baardwijk wordt afgewerkt op Sportpark Het Wiel in ’s-Gravenmoer. Drie dagen later ontvangt Waspik het Tilburgse ZIGO.

Opstelling: Tycho Theuns; Jordi de Hond – Jelle Rombouts – Wayne Hubeek – Falk van Sluisveld; Tom van Ool – Tijmen Smits (70’ Guido van den Hoven) – Lucas Ligtvoet; Luuk Molenschot (80’ Rowen Kanters) – Lesley Verschuren – Coen Roksnoer