Herstellend Waspik neemt afscheid van 3 spelers

TGG 1

29 mei 2022 14:30

Na het debacle van vorige week heeft Waspik zich in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen enigszins gerevancheerd. In een doelpuntrijk duel deed het haar sportieve plicht door middel van een 6-1 zege op TGG.

Waspik begon sterk en kwam na 10 minuten verdiend op voorsprong. Na een korte corner werkte Luuk Molenschot een lage voorzet van Guido van den Hoven in de korte hoek binnen. Nadat Waspik vergat verder uit te lopen kwamen de Bossche bezoekers beter en beter in de wedstrijd en kregen enkele mogelijkheden op de gelijkmaker. Die viel 5 minuten voor rust via een rake kopbal uit een corner. Op slag van rust kwam Waspik wederom op voorsprong. Een schitterend geplaatst schot van Wil Vervoort vloog onderkant lat in het vijandelijke doel.

In de tweede helft liep Waspik snel verder uit nadat Guido van den Hoven de bal met de nodige precisie binnenkant paal binnen zag vallen. In de fase daarna liet Waspik, zonder dat het in de problemen kwam, het na om verder uit te lopen. In het laatste kwartier trapten de blauw-witten alsnog het gaspedaal in en vonden nog driemaal het net. Tweemaal Lucas Ligtvoet en eenmaal Coen Roksnoer zorgden ervoor dat zij in hun laatste thuiswedstrijd nog op het formulier verschenen.

Aanstaande maandag is de laatste speeldag in de Derde Klasse 3B. Waspik gaat op bezoek bij RWB en ziet de glijbaan van de tweede seizoenshelft naar alle waarschijnlijkheid eindigen op de achtste plaats. Zowel de titelrace als de strijd tegen degradatie zullen zondag beslist worden.

Opstelling Waspik: Leroy van Dongen; Mathijs Jacobs - Jordi de Hond - Jelle Rombouts - Falk van Sluisveld; Wil Vervoort - Tom van Ool - Lesley Verschuren (80' Coen Roksnoer); Luuk Molenschot (70' Tijmen Smits) - Guido van den Hoven (55' Rowen Kanters) - Lucas Ligtvoet