Kostbare nederlaag in Drunen

Sportlaan 10
5151RK
DRUNEN

Donderdagavond, min of meer de nieuwe wedstrijddag van Waspik 1. De thuiswedstrijd van zondag 20 februari vond wederom geen doorgang door hevige regenval en dus speelde Waspik de eerstvolgende wedstrijd weer op een donderdagavond: op bezoek bij RKDVC leed het een 1-0 nederlaag. In de aanloop naar deze wedstrijd liep Jes Zijlmans een scheurtje in de lies op en is dus enige tijd uit de roulatie. Daarentegen keerde Wayne Hubeek terug in de wedstrijdselectie. Verder bestond de voorbereiding op deze wedstrijd uit een halvezolenloopje op dinsdagavond omdat de trainingsvelden niet bespeelbaar waren.

En ja, opnieuw op kunstgras vanwege de neerslag. In de eerste helft was het met name RKDVC dat aan de grote kansen kwam. Al snel belandde een kopbal op de paal en rondde het een 1:1 situatie met Reinoud Zijlmans niet af. Waspik kwam niet lekker in de wedstrijd en vond slechts eenmaal een doorgang door de Drunense defensie: een doortocht van Lesley Verschuren werd gestuit door de doelman. Op slag van rust scoorde RKDVC alsnog bijna de openingstreffer, een lobje over Zijlmans belandde op de lat. Met een 0-0 ruststand zochten beide ploegen de kleedkamers op en hiermee mocht Waspik zich het gelukkigst prijzen.

In de beginfase van het tweede bedrijf stichtte RKDVC vooral gevaar aan de hand van corners. Waar de ploeg uit Drunen de kansen had laten liggen, dacht Waspik na een uur spelen op voorsprong te komen. Een strakke, lage voorzet van Verschuren liep Guido van den Hoven tegen de touwen. Een discutabel vlagsignaal gooide roet in het eten en dus bleef de brilstand op het bord. Een kwartier voor tijd kwam RKDVC alsnog op voorsprong. Een voorzet vanaf de linkerkant werd in eerste instantie gemist maar vanaf randje zestien alsnog binnen geschoten. In het vervolg klonken er nog meer fluitsignalen dan er voor deze openingstreffer al waren en was Waspik op enkele momenten na niet bij machte om groot gevaar te stichten. Eindstand: 1-0.

Met deze nipte nederlaag behoudt Waspik de vierde plaats. Gezien de uitslagen op overige velden op deze doordeweekse speeldag kruipen de ploegen naar elkaar toe op de ranglijst. Waspik vervolgt het seizoen na de carnavalsbreak met een thuiswedstrijd tegen titelkandidaat FC Engelen. Zondag 6 maart 14:30 uur: Sportpark Elzenhage.

Opstelling: Reinoud Zijlmans; Luuk Molenschot (80’ Mathijs Jacobs) – Jelle Rombouts – Falk van Sluisveld – Jordi de Hond; Wil Vervoort (65’ Rowen Kanters) – Tom van Ool – Lesley Verschuren; Lucas Ligtvoet – Guido van den Hoven – Coen Roksnoer