Waspik swingt in 2e helft voorbij RWB

RWB 1 (zon)

13 maart 2022 14:30

W. Rombouts

Met een 1-0 nederlaag bij RKDVC ging Wapik de carnaval in. De eerste wedstrijd na deze break stond gepland op 6 maart tegen FC Engelen. Echter, zoals vele voorgaande wedstrijden vond ook deze geen doorgang, met nog een extra doordeweekse speeldag als gevolg. Zondag 14 maart stonden eindelijk alle seinen weer op groen voor een potje op Sportpark Elzenhage: Waspik herpakte zich met een vermakelijke 4-2 overwinning op RWB.

In de eerste helft probeerden de blauw-witten voetballend tot kansen te komen. Waar het in de beginfase nog onder andere gevaar stichtte aan de hand van een schot van Lesley Verschuren op de paal, oogde het spel in het restant van de eerste helft moeizaam. RWB hanteerde de lange bal en doelman Tycho Theuns hield de thuisploeg enkele malen op de been. Na een half uur spelen viel de openingstreffer. Na een lob op de lat klutste Van Iersel de rebound binnen. Op een lastig bespeelbaar veld kwam Waspik tot aan de rust niet meer tot goede mogelijkheden.

De tweede helft leverde direct een ander spelbeeld op. Waspik had meer controle, creëerde meer kansen en de lange ballen van de Waalwijkse ploeg leverden minder gevaar op. In een tijdbestek van vijf minuten draaide Luuk Molenschot de wedstrijd om. Allereerst schoof Molenschot koelbloedig de gelijkmaker binnen in een één op één situatie met de Waalwijkse doelman en kort daarna tikte hij een voorzet van Verschuren binnen. In minuut 64 vond RWB de gelijkmaker, uit één van de vele corners viel de bal bij de tweede paal direct binnen en zo kon Waspik opnieuw op zoek naar de voorsprong. Deze zoektocht werd vergemakkelijkt nadat een verdediger van RWB aan de noodrem trok toen invaller Coen Roksnoer alleen op de keeper af ging. Al snel sloeg Waspik toe. Guido van den Hoven verlengde een strakke, lage voorzet van Lucas Ligtvoet en Verschuren besliste de wedstrijd definitief door de 4-2 binnen te schuiven.

Aanstaande zondag reist Haarsteeg wederom af naar Waspik. Het restant van de gestaakte wedstrijd werd namelijk op een doordeweekse dag uitgespeeld op het kunstgras van Haarsteeg. Let op: de geplande wedstrijd Haarsteeg – Waspik vindt dus plaats op Sportpark Elzenhage!

Opstelling: Tycho Theuns; Jordi de Hond – Jelle Rombouts – Wayne Hubeek – Falk van Sluisveld; Wil Vervoort (70’ Tijmen Smits) – Tom van Ool – Lesley Verschuren; Luuk Molenschot (65’ Coen Roksnoer) – Guido van den Hoven – Lucas Ligtvoet (80’ Jelle de Wit)