Waspik blaft maar bijt niet

FC Engelen 1

18 april 2022 14:30

R. Schopenhauer

Op een zonnige tweede paasdag kwam FC Engelen op bezoek bij Waspik. De koploper vertrok na een moeizame 1-2 overwinning met drie punten. De wedstrijd was nog geen drie minuten onderweg of de bal lag al in het net. Uit een vrije trap werd de bal achter doelman Tycho Theuns gekopt. Kort daarop kreeg Engelen de ideale mogelijkheid om de voorsprong te verdubbelen maar in twee instanties lukte dat niet. Daarna kwam Waspik beter in het spel en vond via Verschuren de gelijkmaker. Een puike voorzet van Guido van den Hoven kopte Verschuren tegendraads binnen. In het restant van het eerste bedrijf kreeg Lucas Ligtvoet de grootste kans op het derde doelpunt van de middag, zijn inzet geen voor de blauw-witten langs de verkeerde kant van de paal.

Ook de tweede helft leverde een gelijkopgaande strijd op, met aan beide kanten goede mogelijkheden. Doelman Theuns behoedde Waspik van een achterstand door als winnaar uit een één op één te komen. Aan de andere kant dacht de thuisploeg via Van den Hoven op voorsprong te komen maar zijn kopbal werd afgekeurd vanwege buitenspel. Tien minuten voor tijd scoorde Engelen uit een penalty de 1-2 en nadat enkele minuten later Jop Sprangers tegen zijn tweede gele kaart aanliep was de wedstrijd beslist. Zo begint Waspik de laatste periode met een nederlaag en pakt Engelen drie punten in de strijd om het kampioenschap. Aanstaande zondag komt Nieuwkuijk naar Sportpark Elzenhage.Opstelling Waspik: Tycho Theuns; Jordi de Hond - Jelle Rombouts - Wayne Hubeek - Falk van Sluisveld (75' Jop Sprangers); Wil Vervoort - Tijmen Smits (70' Tom van Ool) - Lesley Verschuren (60' Luuk Molenschot); Lucas Ligtvoet - Guido van den Hoven - Coen Roksnoer (75' Rowen Kanters)