Bekeravontuur eindigt in 's Gravenmoer

Wielstraat 29 A
5109TK
'S GRAVENMOER

Na 3 overwinningen in een poule met OVV, RFC en Be Ready volgde dinsdag 9 november de daaropvolgende bekerwedstrijd tegen RKSV Nemelaer. In een wedstrijd waarin Waspik zeker niet kansloos was eindigde het bekeravontuur na een 0-2 nederlaag.

Naar verwachting had de eersteklasser het meeste balbezit en een veldoverwicht. De ploeg uit Haaren kwam tot twee goede kansen alvorens het na een half uur spelen op voorsprong kwam. Een hoge steekbal verlengde Falk van Sluisveld met zijn hoofd, waarna de leidsman een nieuwe spelsituatie constateerde die vervolgens resulteerde in een simpele lob van de Nemelaerse aanvaller. Waspik liet zich aanvallend niet onbetuigd door middel van goede kansen voor Guido van den Hoven en Luuk Molenschot. Waspik kwam echter niet op het scorebord en dus zochten beide ploegen met een 0-1 tussenstand de kleedkamers op.

Vlak na rust verdubbelde Nemelaer de voorsprong op het complex van v.v. Oni, waar Waspik traditiegetrouw te gast is voor doordeweekse bekerwedstrijden. Een individuele actie over de linkerkant werd feilloos afgewerkt met een schot in de verre hoek. Nog voor het uur kreeg Nemelaer twee goede mogelijkheden om de wedstrijd definitief te beslissen. Omdat het dit naliet bleef Waspik in de wedstrijd en rook het meerdere malen aan de aansluitingstreffer. Een hectische slotfase wist Waspik echter niet meer te forceren en zo eindigt het bekeravontuur na een mooie en aantrekkelijke krachtmeting. A.s. zondag speelt Waspik op Sportpark Elzenhage de inhaalwedstrijd tegen koploper Vlijmense Boys.Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans; Mathijs Jacobs - Jordi de Hond - Falk van Sluisveld - Jes Zijlmans (45' Sjoerd de Wit); Daan van Dongen - Tom van Ool (55' Tristan Krijnen) - Lesley Verschuren; Luuk Molenschot (75' Rowen Kanters) - Guido van den Hoven (65' Tijmen Smits) - Lucas Ligtvoet